מגיש המהדורה המרכזית: "לא הכל זה רייטינג"

    עמית דניאל 4 Comment on מגיש המהדורה המרכזית: "לא הכל זה רייטינג"

    אבי מימרן, מגיש "המהדורה המרכזית", מספר לרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" על הזהירות בה הוא נוקט כשהוא ניגש למקרופון • אלו שבעת כללי ברזל יחסמו אייטם חשוב ומעניין כל שיהיה? • למה הוא לוחץ על ברקס באולפן • וגם, דע מה שתשיב • האזינו

    אבי מימרן צילום: עפר גדנקן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש "המהדורה המרכזית", אבי מימרן, שוחח עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך", כחלק מיום השידורים המיוחד – נצור לשונך – על הזהירות שהוא נוקט בבואו אל המיקרופון לעת ערב מדי ערב.

    "זו משימה לא קלה בכלל", אומר מימרן בפתח דבריו, "זה לא רק הלכות שמירת הלשון, אלו גם הלכות בן אדם לחברו. יש כל כך הרבה דברים מאחורי הקלעים. החכמה הגדולה בדבר הזה זו סבלנות. לא לשלוף מהמותן. בכל דבר שאתה רוצה לומר, שבוער לך, תחשוב עליו בריכוז במשך דקות ארוכות ואז יעלו בפניך משפטים בעייתיים והלשכות מסוימות שהן לא פשוטות. יש שבעה כללים שהחפץ חיים ע"ה, שעכשיו היה היארצייט, כתב. שבעה כללים פשוטים. כל אירוע שלא עובר את שבעת הכללים, לא יכול להיות משודר ברדיו" אומר מימרן.

    "צריך לזכור שלשון הרע זה איסור גם על השומע. לעולם לא נדע את כמות השומעים ששמעו את הלשון הרע. זהו נזק בלתי הפיך" אומר ומצביע על הזמן הקשה והמסוכן ביותר "הקושי הגדול זה בשידור חי".

    לדברוי, בריאיונות מסוימים וברגעים שמתרחשים לעתים מאחורי הקלעים, הפתרון זה "לתת ברקס". "לא קרה כלום אם לא תספר למאזינים. אין צורך להוציא ישר את מה שקורה. לא הכל זה רייטינג" אומר.

    "הבעיה לפעמים היא שתוך כדי שידור, מרואין אומר דברי כפירה" הוא אומר "אתה מראיין פוליטיקאי שלצערנו לא שומר תורה ומצוות ובמשפט אחד הוא מדבר על עקירת המצוות. אז נדרשת ממך יכולת להתמודד עם טענותיו ולהשיב לו כדי שהשומע לא יושפע מהדברים. מי שלא לוקח על עצמו את האחריות שבזמן אמת הוא ידע לענות ולהחזיר תשובה נכונה לכל דבר, זה הדבר המשמעותי שיש פה" הוא אומר.

    "אנחנו מתפללים 'ואל תביאנו לידי ניסיון'. אנחנו לא רוצים להיכנס למקום שיהיה לנו קשה לצאת משם. אני מתפלל לד' שאם מישהו רוצה להגיד שטויות שלא יגיד אצלי, לא יגיד אצלנו ברדיו" הוא מספר.

    "לסיום, אומר מימרן "לא סתם אומרים 'מוות וחיים ביד הלשון' איפה עוד אומרים מוות וחיים? בראש השנה. 'ספרי חיים וספרי מתים'. חיים ומוות ביד הלשון זה לא רק הפירוש הפשוט. מוות זה לא רק שמכריזים על אדם שנפטר. מוות זה יכול להיות שפרסמו על אדם מסוים ידיעה שהורסת לו את החיים, ואשתו והילדים לא יכולים להסתובב ברחוב. כשאנחנו מבקשים מהקב"ה חיים אנחנו צריכים לזכור מה אנחנו עשינו. אנחנו צריכים לשוב בתשובה ולתקן את מה שאפשר. אני אומר את זה לכל החברים במקצוע. לא הכל רייטינג. אומר את זה כקטן שבהם, קטונתי" אמר מימרן.

    האזינו:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מורי ורבי אבי מימרן, לימדת אותי הרבה לחיים

    2. 3

      כמה הערכה יש לי לאיש הזה!! בן תורה אמיתי שאף פעם לא שוכח את תפקידו האמיתי!! אשריך!!